Maak kennis met Milo Spykers: een opkomend Belgisch technotalent waar we in 2018 al over schreven en die het ondertussen al ver geschopt heeft. Hij staat bekend voor zijn techno waarmee je als dj op peak-time de tegels uit de dansvloer ramt. Zijn nieuwe EP, 'Belgian Bass', die sinds afgelopen vrijdag gereleased is beantwoord ook aan die beschrijving. Het is zijn vierde release op LENSKE, het label van Amelie Lens. Meer over zijn EP vind je op het einde van het artikel.
Muziek maken is niet van jongs af aan zijn doel geweest: nadat hij als tiener toevallig op straat gescout werd kreeg hij de kans om modellenwerk te doen. Als jonge knaap reisde hij de wereld rond, maar daar had hij na een drietal jaar genoeg van. Op zoek naar een uitlaatklep voor zijn creativiteit vond hij zijn passie in muziekproductie.
Het begon tijdens zijn studies in taal en letterkunde: zijn overschot aan tijd gebruikte hij om in zijn slaapkamertje wat te beginnen prutsen met productiesoftware. Nadat hij afstudeerde nam hij een volledig jaar vrij met als doel zijn muziek naar het volgende niveau te tillen. Amelie Lens kende hij al een tijdje uit het feestleven, al was dat eerst nog zeer oppervlakkig. Hij had haar al jaren niet meer gehoord tot hij opeens een telefoontje kreeg van haar entourage, dat ze gezien had dat hij techno maakte en dat ze interesse had in zijn muziek. Een aantal feestjes in clubs als Kompass en Fuse later groeide hun vriendschap, en een jaar later was zijn eerste release op LENSKE een feit.
Als Amelie Lens fan is van je tracks, kan je niet anders dan doorbreken. Niet nationaal, maar meteen all the way. Een booking in de Labyrinth Club en Extrema Outdoor waren nog maar het begin.
Voor de gelegenheid spraken we met hem over synthesizers, leuke geluidjes, zijn HÖR-set en meer.