Na twee albums geïnspireerd door uitgestrekte noordelijke landschappen, maar ook door de krachten van de natuur en een zekere dualiteit, verbreedt Glass Museum zijn horizon. Het duo, dat in 2016 werd opgericht toen pianist Antoine Flipo en drummer Martin Grégoire hun krachten bundelden, zwerft nu door de straten van de stad samen met bassist Issam Labbene, het derde officiële lid van een groep in beweging. Hun nieuwe liveshow kaapt de codes van de elektronica weg, tast de diepten van de jazz af en laat een eigenzinnig eclecticisme door middel van een originele groove horen.
Zonder zijn melodiewetenschap od idealen te verloochenen kiest Glass Museum ervoor om risico’s te nemen. Deze roekeloze aanpak wordt belichaamd in een geluid dat voortdurend in ontwikkeling is, op het kruispunt van ambient, breakbeat en hiphop dat even rauw als doordacht is. Op zoek naar nieuwe dialogen tussen esthetica waagt de Belgische groep zich buiten haar comfortozone, tussen sonische experimenten en samenwerkingen die even rauw als doordacht zijn.
Zachte, experimentele elektronica, een mix van folk melodieën en dromerige sferen.
múm keert terug met hun eerste full album sinds 'Smilewound' uit 2013, hun zevende studioalbum tot nu toe. De acht nieuwe nummers, die levendig oscilleren rond een zorgvuldig samengesteld palet van elektronische en analoge geluiden, weerspiegelen het voortdurende streven van de groep om sonische ruimtes te verkennen door middel van subtiele maar pakkende songwriting.
Hist og is een IJslands trio dat in 2017 werd opgericht en dat zich beweegt tussen hedendaagse jazz, vrije improvisatie en elektronische texturen. De groep bestaat uit Eiríkur Orri Ólafsson (trompet, elektronica), Róberta Andersen (gitaar, bas, synthesizer) en Magnús Trygvason Eliassen (drums, percussie) en ontwikkelt een meeslepende, contemplatieve en filmische klankwereld.
Weval is een Amsterdams duo voor elektronische muziek dat een unieke identiteit heeft gesmeed op het kruispunt van introspectieve elektronica, psychedelische pop en sfeervolle dance. Sinds hun debuut in 2013 hebben Harm Coolen en Merijn Scholte Albers zich onderscheiden door hun rijke, filmische productie, die altijd wordt geleid door emotie.
Hun nieuwe album 'Chorophobia' markeert een meer assertieve wending richting dance sounds, terwijl hun gevoelige, hybride benadering behouden blijft. Geprezen door Pitchfork, DJ Mag en The Line of Best Fit, en ondersteund door BBC Radio 1 en KEXP, hebben ze meeslepende concerten gespeeld in heel Europa en de Verenigde Staten, van Lowlands tot Primavera, via het Koninklijk Concertgebouw en natuurlijk de Botanique.
Nederlandse hybride pop met een nonchalante groove, gemaakt door lo-fi synths en alledaagse poëzie.
Meetsysteem is het pseudoniem van de in Amsterdam gevestigde singer-songwriter Ricky Cherim. Ricky is geboren en getogen in de Nederlandse hoofdstad en is een componist, producer en songwriter die in 2019 uit het niets opdook in de Nederlandse popscene met zijn veelgeprezen debuutalbum 'Geen Signaal'. Sindsdien heeft hij een reputatie opgebouwd als eclectisch muzikant die niet terugdeinst om zijn meest kwetsbare, rauwe kant te laten zien.
Gavin Vanaelst en Jente Waerzeggers vormen samen Lieve Jongens. Gavin, een jonge vader, en Jente, die onlangs een gebroken hart opliep, begonnen elkaar stukjes gitaar en zang te sturen via WeTransfer. Het resultaat van dit drie jaar durende proces is een titelloos debuutalbum van slechts 20 minuten. 'Lieve Jongens' klinkt als een diagonaal gelezen dagboekfragment van een hopeloos verliefde tiener met een angststoornis.
Componisten, producers en multi-instrumentalisten Rachika Nayar en Nina Keith bundelen hun krachten op 'Disiniblud', hun eerste gezamenlijke album dat op 18 juli uitkomt bij het label Smugglers Way. Gedreven door een instinctieve band die ontstond tijdens een ontmoeting in Brooklyn, ontwikkelt het duo een introspectief en uniek oeuvre, tussen ambient, neoklassiek, experimentele elektronica en postrock.
Rachika Nayar, bekend van Heaven Come Crashing (geprezen door Pitchfork en The New York Times), combineert grandioze synthesizers met breakbeat-uitbarstingen, terwijl de autodidact Nina Keith delicate composities weeft met piano’s, houtblazers en modulaire texturen (‘MARANASATI 19111’ feat. Julie Byrne). Samen verkennen ze kindertijd, herinneringen en transformatie in woordeloze muziek die tegelijkertijd melancholisch, dromerig en diep emotioneel is.
Partiboi69 gaat een nieuw tijdperk in met de release van zijn single 'Bloodsucker' en zijn allereerste live tournee. De Australische artiest, bekend om zijn waanzinnige energie en genreoverschrijdende producties, kanaliseert nu de rauwe geest van de pioniers van de breakbeat in een live project dat zowel gevoeld als beluisterd moet worden.
Bloodsucker is scherp, chaotisch en euforisch, een eerbetoon aan de ravecultuur van de jaren 90, maar tegelijkertijd een avontuur op nieuw, opwindend en opzwepend terrein. Het is meer dan een single, het markeert het begin van een bredere visie: een corpus van werken dat speciaal voor het podium is ontworpen.
Satori is een man van vele talenten: muzikant, performer of labelhoofd, hij combineert het allemaal zonder moeite om tot unieke ervaringen voor zijn publiek te komen. Hij is het kind van een Servische vader en een Zuid-Afrikaanse moeder, waardoor hij als kind werd blootgesteld aan zowel Balkanmuziek als Afrobeat, en zowat alles daartussen. Het laat hem toe om de grenzen van elektronische muziek te verschuiven en een stijl te creëren die je nog nergens hebt gehoord.