Steffi

04/09/2017 / Marcel Croes

#REVIEW: Steffi - World of the Waking State [Ostgut Ton]

Dat de in Boxtel geboren Steffie Doms, beter bekend als Steffi, niet stil zit mag duidelijk zijn. Afgelopen juni bracht zij nog een mix CD uit voor Fabric, een compilatie van diverse unreleased tracks van onder andere Dexter, Voiski en Answer Code Request. Terwijl een half jaar eerder nog een uitgebreid album werd uitgebracht in samenwerking met Martyn onder Doms & Deykers.

World of the Waking State is Steffi haar derde solo release en wordt uitgebracht door Ostgut Ton. De release gaat samen met een live performance van het album in de recent geopende zaal Saule van haar thuisfront Berghain op 21 september.

De plaat brengt voor ieder wat wils. De hypnotiserende openingstrack Different Entities zal menig dansvloer goed doen opwarmen. Daarna kunnen de ogen gerust gesloten worden terwijl je jezelf laat meeslepen door de dromerige sound van The Meaning of Memory. Mocht je nog nuchter zijn dan brengt Kokkie je direct in een diepe trip. De ervaring van Steffi is duidelijk terug te horen in elke track die naadloos op elkaar aansluit.

Hoewel track voor track heerlijk weg luistert en wat in menig podcast goed tot zijn recht zou komen, mist het een stukje uitdaging. Vergelijk het met de track Zatlap, recent uitgebracht in samenwerking met Dexter, je mist direct een stukje rauwheid. Halverwege het album word je gelukkig wakker geschut zodra World of the Waking State voorbij komt. Een track die je doet verlangen naar je favoriete club waar het melodieuze geluid je op handen en voeten zal dragen.

De afsluiter en tevens het hoogtepunt van het album laat je wensen dat het hierna nog niet voorbij is. Gelukkig kun je er van op aan dat meer releases niet lang op zich zullen laten wachten.