Afbeelding

08/07/2016 / Sophie Daniels

#REVIEW: Secluded – Free Your Mind

Hans Bouffmyhre komt op volgende week met zijn nieuwste plaat onder zijn Secluded alias. Releases van Bouffmyhre onder dit persona staan steeds garant voor rechttoe rechtaan techno plezier met een donker kantje en een old school touch.

Deze Free Your Mind is hierop zeker geen uitzondering. Een stompende kick en rollende loop zetten meteen de toon. Waarna een snel synth loopje -dat zo zou kunnen zijn weggelopen uit een 90’s dancehit- gestaag opbouwt tot de break waar een vocal wordt toegevoegd die de titel van de song citeert. Dit geheel komt samen tot een snel, funky nummer waarin tegen het einde aan nog een donkere toets wordt toegevoegd door een lang, zweverige synth pad dat stilaan aanzwelt. Dit nummer is zeker een aanrader voor dj’s die van die ouwe gouwe Detroit sound houden en graag de pitch een tandje hoger zetten.

Bouffmyhre haalde er Mark Broom bij om Free Your Mind van een remix te voorzien.  Broom doet er zo mogelijk nog een schepje bovenop. Een snoeiharde kickdrum raast door de luidsprekers. De track wordt tot zijn essentie herleid met een reïnterpretatie van de vocal en synth loop van het origineel. De percussie die in de titeltrack nog duidelijker hoorbaar is, wordt in deze versie naar de achtergrond geschoven. Het resultaat is een super opzwepende track die nooit aan energie inboet. De twee tracks hebben een zeer gelijkaardige vibe maar deze is toch nog net een tikje krachtiger. Maar oordeel vooral zelf.

Free Your Mind komt op elf juli uit als vierde release op het toepasselijk genaamde Secluded label en zal enkel in digitaal formaat verkrijgbaar zijn.