Rock Werchter is en blijft een paradepaardje onder de Belgische festivals. En daar mag hun website natuurlijk niet voor onderdoen. Samen met het Gentse bureau Wijs creëerden ze een nieuwe identiteit en website voor het festivalseizoen van 2016.
De homepagina is een uitvalsbasis voor alle mogelijke nieuws. Artikels, aankondigingen en feeds van sociale kanalen (twitter, Facebook, Instagram, YouTube, etc.). De gebruiker wordt blootgesteld aan verschillende prikkels en kan meteen kiezen voor de content die hij of zij hét meest interessant vindt.
Het ultieme opzet van rockwerchter.be is om de unieke festivalsfeer op te roepen en hiermee bezoekers goesting te doen krijgen terwijl ze informatie inwinnen over artiesten, aankondigingen, etc.
Afbeeldingen krijgen een primaire plaats op de website. Een additionele manier om een levendige festivalsfeer te verkrijgen op beeld is via subtiele animaties. De afbeeldingen komen haast tot leven door het gebruik van kleine tilt animaties.
Er werd ook tijd gestoken in een nieuwe huisstijl, al lijkt deze verdomd veel op die van vorig jaar. Maar consistentie mag, toch? De huisstijlelementen werden hier en daar wat opgesmukt en er werd meer geëxperimenteerd met verschillende kleuren en fonts.
Onze score:
Design 8/10
Heel luchtig en hip.
User Experience 7/10
Goede navigatie en leuke animaties.
Marketing 8,5/10
Muziek en marketing gaan altijd goed samen.
Overall score 7,6