De korte film KIDS LIKE US, geregisseerd door de uit Detroit afkomstige filmmaker Luke Jaden, werpt een rauw poëtisch licht op de begindagen van de technoscene in Detroit begin jaren '90. Geïnspireerd door de persoonlijke geschiedenis van pionier Richie Hawtin, volgt de film een groep jongeren in de vroege underground — een wereld waarin techno niet alleen muziek was, maar ook toevlucht, spiegel en bevrijding. De film is deels gefilmd op 35mm en ademt de geest van het iconische Spastik-feest dat Hawtin op 13 augustus 1994 organiseerde in de vervallen Packard Plant, waar hij debuteerde als Plastikman. Promotie verliep destijds via geheime flyers en hotlines, en het event werd een blauwdruk voor een hele generatie raves.
Regisseur Jaden probeert met de film geen mythe te herscheppen, maar de waarheid te laten resoneren — hoe dansvloeren verbondenheid creëerden in tijden van sociale breuk, en hoe die collectieve ervaring diepe indrukken achterliet:
“Het is een anthem voor veerkracht,” zegt hij, “een plek om jezelf opnieuw uit te vinden, midden in het donker, met alleen een kickdrum als gids.”