Overslaan en naar de inhoud gaan
menu
Garnizoen 2019

25/04/2019 / Sophie Daniels

Garnizoen 2019: Geslaagde opening van het festivalseizoen

Klaps

In diezelfde Loods staat na Klaps de Italo-Belg Cellini nog op ons verlanglijstje. We horen veel nieuw werk, warme techno en tracks waar we niet op hoeven te knallen en eindelijk even een adempauze kunnen nemen. Als hij zijn laatste plaatje erop gooit, wordt hij beloond met een uitbundig applaus. Knappe prestatie.

Linear Straight
Er zijn er die live niet veel meer doen dan studioplaat- of EP integraal naspelen, er zijn er die grotendeels onherkenbaar producties reproduceren, en dan zijn er nog artiesten die het begrip ‘live’ naar een nieuw level tillen. Linear Straight behoort tot die laatste categorie. Vanachter een decor van plastic lamellen, van die dingen waar je doorheen moet wanneer je van binnen- naar buitenbad zwemt, begint hij met een rave live-set. En het wordt er eentje die zijn robuuste livereputatie nog wat aandikt.

Applaus vanop de zijlijn van Rødhåd, die klaar staat om achter de draaitafels te kruipen voor een ziedend dj-slot. De Duitse producer dendert daarna gretig door en handelt in donkere, fel bijtende en scheeflopende techno.

Foto

Queen Amelie
Reikhalzend keken we uit naar het optreden van Amelie Lens. De Belgische superster speelt een thuismatch en is hoofdgast op het jonge Garnizoen. Ze is een van de populairste artiesten van de afgelopen jaren en verbreekt streamingrecords per strekkende meter. De zaal reageert euforisch bij haar aankomst en haar grimmige tracks worden met net zoveel vuisten in de lucht ontvangen door het Garnizoen-publiek.

Klokslag 1 uur maant een felverlichte zaal ons aan om de site te verlaten. Een spectaculair einde aan een uitstekende dag. Zelden zag je zoveel mensen blij weglopen.

Foto
Garnizoen 2019