Afbeelding

27/02/2017 / Sophie Daniels

#REVIEW: Wutz - The Brave EP

Wutz is een Leuvense DJ die al enkele hoge ogen heeft gegooid met projecten zoals Blaud en Revoid. Doorheen de jaren heeft hij van elk bordje wel eens geproefd, zo maakte hij een lange reis langs verschillende stijlen binnen house en techno. Hij speelde eerder al op Tomorrowland, Suikerrock en in de Leuvense Social Club. Sinds dit jaar maakt hij deel uit van AFTR en hij brengt momenteel nieuw werk uit via Eclipse en Black Square Recordings.

Wutz heeft een nieuwe, knallende EP voor ons in petto. 3 platen om duimen, vingers (en zelfs handen) van af te likken. Wutz, die jullie misschien kennen van zijn passage in de talentroom van AFTR16, springt er meteen bovenop en serveert ons met de eerste track waarop we gehoopt hadden, straight techno zonder al te veel complexen. Rechttoe, rechtaan, zo omschrijven we het best zijn track The Brave. Als we onze ogen sluiten zien we onszelf in een industriële setting staan met deze pompende plaat door de boxen, onze dansbenen marcheren vanzelf mee.

De tweede track - Resist - lijkt verder te gaan op het elan van The Brave, maar dan horen we plots een melodie à la Maceo Plex, die wordt ondersteund door een stevige baslijn. Een geniale plaat die ons doet zweven en raven tegelijk. Geef deze man maar wat meer ruimte voor zijn creativiteit uit te spelen. Hij weet perfect hoe hij een ferme uppercut moet uitdelen.

Last but not least, I Need You, een plaat die het meer moet hebben van het hogere tempo en de lekker vage samples die er op te horen zijn. Met het nodige vakmanschap in elkaar gestoken en dat hoor je ook in de fijne afwerking van deze I Need You.

Kan je er - net zoals wij - niet genoeg van krijgen? Dan is er nog de kans om Wutz te zien spelen op verschillende events waaronder 3 YEARS AFTR in de Hasseltse Forty Five met o.a. Pfirter en Charles Fenckler en dit talent van eigen bodem.

Hij kreeg onder andere al support van grote namen zoals Maya Jane Coles en Spartaque. Onlangs speelde Goldfox nog een nummer van deze gloednieuwe EP tijdens zijn wekelijkse zaterdagshow op Studio Brussel. We gaan ongetwijfeld nog veel van dit Leuvense talent horen!

Check hierzo zijn omverblazende EP: