KiNK

07/03/2017 / Victor De Smet

#REVIEW: KiNK – Dynamo & Neutrino EP

DGTL, het Nederlandse festival dat dit jaar 5 kaarsjes mag uitblazen, lanceert een eigen label genaamd DGTL Records. Zo positioneert het Amsterdamse techno festival zich na 5 jaar nu ook in de wereld van de muziekproductie. “The label gives us a chance to add depth to our musical ideas and vision, further solidify the way DGTL profiles itself.” stelt bezieler Tim Hoeben. Het label zal in de toekomst enerzijds releases uitbrengen van grote internationale namen en zal anderzijds lokaal talent op de kaart zetten. Het is aan de Bulgaarse muziekvirtuoos en Resident Advisor n°1 live-artiest van 2016 KiNK om de eerste release te bezorgen.

In 2016 verzorgde KiNK op DGTL Festival de soundtrack voor de Transmission Tower. Die toren diende overdag als uitkijkpost over het festival en 's nachts als audiovisueel spektakel. Het nummer dat daaruit voortkwam is het eerste nummer op KiNKs EP, Neutrino. Het is een atmosferisch nummer waarin er orde wordt geschapen in de chaos gecreëerd door de gesyncopeerde baslijn.

Het tweede nummer op de EP, Dynamo, bouwt verder op Neutrino. Op basis van het favoriete element uit het eerste nummer creëerde KiNK een volledig nieuw nummer. Zo wordt de EP één mooi geheel dat de creativiteit van KiNK nogmaals mooi weergeeft. Met zijn eigenwijze en unieke stijl creëerde KiNK dus het perfecte debuut voor DGTL Records dat dankzij het eerste nummer ook nog onlosmakelijk verbonden is met het festival zelf.

Het artwork van de EP werd bezorgd door de Nederlandse fotograaf Tim Buiting. Zijn grafische voorstelling van het Station Luik-Guillemins geeft zo ook nog een Belgische toets aan de EP.

Op 7 april komt Dynamo & Neutrino EP op DGTL Records uit. Beluister hier alvast een fragment van Neutrino.