Pär Grindvik: een flink bebaarde Zweed die al zo'n 20 jaar meedraait in de elektronische muziekwereld. In 2002 stampte hij zijn eigen label Stockholm Ltd uit de grond, waar hij al hele lading tracks heeft op uitgebracht. Maar daarnaast heeft hij ook al eens uitstapjes naar Drumcode, Semantica en Dystopian gemaakt.
Er mag dus best wel wat aandacht gaan naar deze ervaren producer en zeker wanneer hij zijn eerste album uitbrengt, uiteraard op Stockholm Ltd. Het krijgt de naam Isle of Real en telt 10 tracks. Het album is grotendeels on the road geschreven en heeft als thema dan ook ooit bewoonde plaatsen die de natuur stilletjes aan terug voor zich wint. Hij kreeg hulp van zijn goede vriend Peder Mannerfeit tijdens het schrijven en na een 4-daagse marathon producen in Stockholm was zijn eerste release klaar.
En hoe klinkt dat nu? Gooi wat futuristische bleeps, holle technobeats en wat zweverige synth in de blender en je krijgt Isle of Real. Opener Never Give In zet meteen de toon voor de donkere sfeer van het album. Kille geluiden en ongecontroleerde percussie zorgen voor nieuwsgierigheid wat er komen zal. En wat komen zal, stelt niet teleur. Headland gaat door op de kille sfeer, maar nu met een strakke bass om ons de weg te wijzen.
Meer van dat bij The Marlton, met een hypnotiserende hihat en een meeslepende melodische uitschieters. Shine en titeltrack Isle of Real zorgen voor een rustmoment na de vorige tracks en keren terug naar de sfeer van Never Give In. Geen beat, wel angstaanjagend en met effect overgoten.
Holy Nothing laat ons kopjes weer knikken, voor ons één van de strafste tracks. Een heerlijke industriële sound met veel variatie in de drums, Grindvik laat zien dat hij al 20 jaar ervaring heeft. Tides us Apart lijkt het einde te zijn, maar Changes neemt de bis voor zijn rekening en laat nog een laatste keer rauwe techno op ons los.
Pär Grindvik is duidelijk een grote meneer en zijn debuutalbum mag er dan ook zeker zijn. Zware kost afgewisseld met meeslepende ambient, Grindvik koos duidelijk voor het totaalpakket. En dat totaalpakket kan je helemaal beluisteren op Soundcloud, merci Pär!
Er mag dus best wel wat aandacht gaan naar deze ervaren producer en zeker wanneer hij zijn eerste album uitbrengt, uiteraard op Stockholm Ltd. Het krijgt de naam Isle of Real en telt 10 tracks. Het album is grotendeels on the road geschreven en heeft als thema dan ook ooit bewoonde plaatsen die de natuur stilletjes aan terug voor zich wint. Hij kreeg hulp van zijn goede vriend Peder Mannerfeit tijdens het schrijven en na een 4-daagse marathon producen in Stockholm was zijn eerste release klaar.
En hoe klinkt dat nu? Gooi wat futuristische bleeps, holle technobeats en wat zweverige synth in de blender en je krijgt Isle of Real. Opener Never Give In zet meteen de toon voor de donkere sfeer van het album. Kille geluiden en ongecontroleerde percussie zorgen voor nieuwsgierigheid wat er komen zal. En wat komen zal, stelt niet teleur. Headland gaat door op de kille sfeer, maar nu met een strakke bass om ons de weg te wijzen.
Meer van dat bij The Marlton, met een hypnotiserende hihat en een meeslepende melodische uitschieters. Shine en titeltrack Isle of Real zorgen voor een rustmoment na de vorige tracks en keren terug naar de sfeer van Never Give In. Geen beat, wel angstaanjagend en met effect overgoten.
Holy Nothing laat ons kopjes weer knikken, voor ons één van de strafste tracks. Een heerlijke industriële sound met veel variatie in de drums, Grindvik laat zien dat hij al 20 jaar ervaring heeft. Tides us Apart lijkt het einde te zijn, maar Changes neemt de bis voor zijn rekening en laat nog een laatste keer rauwe techno op ons los.
Pär Grindvik is duidelijk een grote meneer en zijn debuutalbum mag er dan ook zeker zijn. Zware kost afgewisseld met meeslepende ambient, Grindvik koos duidelijk voor het totaalpakket. En dat totaalpakket kan je helemaal beluisteren op Soundcloud, merci Pär!